2/22/2013

Είχαμε δίκιο τελικά. Γιατί κανένας τελικά δεν εμπιστεύεται τις μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων.

Είναι γνωστό γιατί ξεκινήσαμε αυτό το μπλογκ πριν σχεδόν 3 χρόνια. Το κάναμε γιατί βλέπαμε μία μεγάλη παραπλήροφορηση για τη διατροφή αλλά και γιατί η πληροφόρηση αυτή συχνά προερχόταν από τις βιομηχανίες τροφίμων η επηρεαζόταν από τις βιομηχανίες τροφίμων μέσα από χορηγίες, συνεργασίες κτλ. 

Δεχτήκαμε πόλεμο (ακόμα και απειλές) από αρκετούς και μάλιστα από διαιτολόγους κυρίως. Πολλοί μας θεώρησαν γραφικούς η ότι μιλάγαμε για θεωρίες συνωμοσίας όταν αναφέραμε παραδείγματα βιομηχανιών τροφίμων και ποτών που παραπληροφορούσαν η διαστρέβλωναν την πραγματικότητα. Μας έχουν χαρακτηρίσει κριτές των πάντων ενώ το μόνο που κάναμε είναι να πάρουμε αντικειμενικά στοιχεία και να τα βάλουμε σε ένα μπλογκ. Εμείς στηριχθήκαμε μόνο σε επιστημονικά στοιχεία και αυτό φαίνεται από τις αναρτήσεις μας και ευτυχώς πολλοί από σας το καταλάβανε αυτό. 

Όμως ενώ ακόμα μας κατηγορούν και ακόμα «κρυβόμαστε» η πραγματικότητα είναι ότι ούτε γραφικοί είμαστε, ούτε κριτές των πάντων είμαστε και ούτε είμαστε οι μόνοι που τα λέμε αυτά. Θα σας προτείναμε να διαβάσετε ένα άρθρο στην εφημερίδα New York Times που δημοσιεύθηκε προχθές όπου σε άρθρο 14 σελίδων μιλάει για τις ανήθικες στρατηγικές των βιομηχανιών τροφίμων να προωθούν τα προϊόντα τους με πρώτη και καλύτερη την Coca Cola. 

Σας προτείνουμε να διαβάσετε επίσης και άρθρο στο Forbes που αναφέρεται σε μελέτη που έγινε για τους χορηγούς του Αμερικάνικου Συλλόγου Διαιτολόγων όπως η Coca Cola, Pepsi Co και Mars, και για το πως επηρεάζουν την άποψη των διαιτολόγων εκεί. Όπου μαθαίνουμε ότι στα συνέδρια τους πολλά από σεμινάρια γίνονται και χορηγούνται από αυτές τις εταιρίες όπου τους μαθαίνουν για τους μύθους της ζάχαρης και των υποκατάστατων ζάχαρης (κάτι μας θυμίζει αυτό: μήπως και το σύλλογο διαιτολόγων εδώ στην Ελλάδα;). Ο Αμερικάνικος σύλλογος δέχθηκε μεγάλη κριτική όχι μόνο από το κοινό αλλά και από τα ίδια τα μέλη του. Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, 80% των μελών δεν συμφωνούν με τέτοιου είδους χορηγίες. 

Εμείς εδώ το χαβά μας. Δυστυχώς συνεχίζουμε να βλέπουμε εδώ στην Ελλάδα δημόσιους φορείς αλλά τους δικούς μας διαιτολόγους και συλλόγους να συνεργάζονται με αυτές τις εταιρίες. Να μας λένε έμμεσα αλλά και άμεσα πόσο χρήσιμα είναι τα προϊόντα τους, και ότι όλα με μέτρο δεν βλάπτουν-και από την άλλη τάχα εργάζονται σκληρά να προωθήσουν τη παραδοσιακή Μεσογειακή διατροφή, πως; Με Coca Cola και Creta Farm; Αν δεν καταλαβαίνουν ως επιστήμονες πόσο αντιφατικό αλλά και ανήθικο είναι αυτό-δεν μπορούμε εμείς να τους αλλάξουμε γνώμη. Μπορούμε όμως ως καταναλωτές να μην εμπιστευόμαστε αυτούς τους διαιτολόγους αλλά και με την αγοραστική μας δύναμη να δώσουμε το μήνυμα. 


 
-->

3 σχόλια:

  1. Σωστά τα λέτε....Μήπως όμως θα έπρεπε να μας πείτε και ποιοι είναι αυτοί οι διαιτολόγοι με τα ονόματά τους ώστε να μην παραπλανούνται οι καταναλωτές που θεωρούν αξιόπιστες τις συμβουλές τους?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ααχχ... δυστυχώς η πλειοψηφία των διαιτολόγων είτε δεν έχουν αρκετές γνώσεις όπως φυσικά συμβαίνει σε όλα τα επαγγέλματα στην Ελλάδα είτε είναι πουλημένοι στις διάφορες εταιρείες είτε απλά κολλημένα άτομα που δε δέχονται να αλλάξουν άποψη ακόμα και αν αυτή είναι του περασμένου αιώνα...
    το μπλογκ αυτό είναι ίσως από τα καλύτερα ελληνικά μπλογκ διατροφής που μπορεί να βρει κανείς στο ίντερνετ...και φυσικά το πιο χρηστικό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Διαιτολόγε, εύχομαι ο θεός να σου δίνει δύναμη να συνεχίζεις αυτό που κάνεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή