10/31/2010

Διεθνής Έρευνα: Πολλές οι διαφημίσεις για ανθυγιεινά τρόφιμα στην Ελλάδα.

Ερευνητές από 11 χώρες συγκέντρωσαν στοιχεία σχετικά με διαφημίσεις τροφίμων και διαπιστώθηκε ότι το 67% των διαφημίσεων αυτών προωθούσαν ανθυγιεινά τρόφιμα. Αυτό είναι ιδιαίτερα ανησυχητικό ειδικά για τα παιδιά αφού σύμφωνα με παλιότερη έρευνα τα παιδιά που παρακολουθούσαν διαφημίσεις με τρόφιμα μετά κατανάλωναν τις διπλάσιες θερμίδες απ ότι όταν παρακολούθησαν διαφημίσεις με παιχνίδια. Η έρευνα επίσης έδειξε ότι η Ελλάδα μαζί με τη Γερμανία και την Ισπανία είχαν την υψηλότερη συχνότητα διαφημίσεων ανθυγιεινών τροφίμων σε ώρες που συνήθως παρακολουθούν τα παιδιά τηλεόραση σε σχέση με άλλες χώρες της Ευρώπης, Καναδά, Αυστραλία και ΗΠΑ. Οι διαφημίσεις αυτές χρησιμοποιούν τεχνικές προσανατολισμένες σε παιδιά όπως η χρήση του δημοφιλούς χαρακτήρων (για παράδειγμα εδώ στην Ελλάδα το Gummy Bear-αρκουδάκι που χρησιμοποιείται για το παριζάκι Υφαντής). Το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών έχει ένα καλό άρθρο σχετικά με τα παιδιά και τη διαφήμιση και δίνει συμβουλές για τους γονείς. Ωστόσο γιατί να μείνουμε εκεί; Γιατί δεν μπορούν να απαγορευτούν οι διαφημίσεις τροφίμων που προορίζονται για παιδιά; Ήδη η Σουηδία το έχει κάνει. Σε τι χρησιμεύουν αυτές οι διαφημίσεις; Ειδικά αυτές που διαφημίζουν ανθυγιεινά τρόφιμα, σίγουρα όχι για το καλό των παιδιών. Θα περίμενε κανείς ότι... σε ένα κράτος σαν την Ελλάδα που έχει από τα υψηλότερα επίπεδα παιδικής παχυσαρκίας να είχαν ήδη βάλει αυστηρούς περιορισμούς σε ότι αφορά διαφημίσεις για τροφές σκουπίδια...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου