5/26/2010

Προστατεύονται τα παιδιά από τις διαφημίσεις τροφίμων;

Όχι αρκετά, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC). Αν και πολλές μεγάλες εταιρίες (όχι όλες) όπως η Kraft Foods και η Danone έχουν δεσμευτεί να σταματήσουν να διαφημίζουν προϊόντα υψηλά σε ζάχαρη, λιπαρά και αλάτι σε παιδιά στη τηλεόραση, περιοδικά- εφημερίδες και στο διαδίκτυο, υπάρχουν αρκετά κενά: 
*Οι περιορισμοί προορίζονται μόνο για τα μικρά παιδιά και όχι έφηβους (πράγματι οι διαφημίσεις για σοκολάτες, σοκοφρέτες, μπισκότα, κτλ. προορίζονται κυρίως στους εφήβους).
 *Δεν καλύπτει όλες τις μορφές μάρκετινγκ, για παράδειγμα δεν περιλαμβάνει περιορισμούς σε χορηγίες (όντως οι χορηγίες που κάνουν πολλές εταιρίες με όχι τόσο υγιεινά προϊόντα σε εκδηλώσεις για παιδιά είναι πολλές, για παράδειγμα η Coca Cola ήταν μέγας χορηγός σε ένα πρόγραμμα που απευθύνθηκε σε 50000 μαθητές σε όλη την Ελλάδα το «Άλλαξε Στάση… Μπες στη Δράση» το οποίο προωθούσε τον υγιεινό τρόπο ζωής.)
*Τέλος η ομοσπονδία αναφέρει ότι οι εταιρίες τροφίμων έχουν δημιουργήσει δικά τους κριτήρια για το τι θεωρούν υγιεινό και που τελικά δεν είναι καθόλου υγιεινό (τρανταχτό παράδειγμα «αρκεί το παριζάκι μου να είναι υφαντής» όχι δεν είναι υγιεινό).

Η ομοσπονδία ζητά περισσότερα μέτρα και περιορισμούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου